Opcije pristupačnosti Pristupačnost

Priručnik: Izgradnja...

„Učenici u mojoj školi su me svakodnevno zlostavljali. Nazivali su me pogrdnim imenima, naguravali me, prijetili mi smrću, pljuvali po meni. Profesori i profesorice te pedagoška služba u mojoj školi nisu bili pripremljeni za rad s mladom LGBT osobom, niti za suočavanje s homofobijom i transfobijom. Posljedice tog zlostavljanja dovele su me do samoozljeđivanja te pokušaja suicida. Te posljedice i dalje nosim sa sobom. Vjerujem da bi sve škole trebale biti mjesto nulte tolerancije na sve nasilje i da niti jedno dijete ili mlada osoba nikada ne bi trebali prolaziti ono što sam ja.“ (mlada kvir osoba, Zagreb, Hrvatska)

Gornji citat je jedan od razloga zašto je nastao priručnik „Izgradnja LGBTIQ-uključivih i sigurnih školakojeg je izdala Lezbijska organizacija Rijeka „LORI“.

Priručnik nudi:

  • smjernice za suočavanje s LGBTIQ-fobičnim govorom i nasiljem,
  • savjete kako izgraditi pozitivnu školsku klimu za sve učenike i učenice,
  • prijedloge konkretnih koraka koje možete odmah primijeniti u svom radu.

Iako je priručnik "Izgradnja LGBTIQ-uključivih i sigurnih škola" prvenstveno namijenjen osnovnoškolskom i srednjoškolskom kontekstu, smatramo da su njegove preporuke, informacije i primjeri dobre prakse vrijedni i korisni za sve razine obrazovanja.

Pozivamo stoga nastavno i nenastavno osoblje Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli da pročitaju priručnik i razmotre načine na koje ga mogu primijeniti u svakodnevnom radu i međuljudskim odnosima unutar akademske zajednice.

Vjerujemo da svatko zaslužuje studirati i raditi u okruženju u kojem se osjeća sigurno, prihvaćeno i poštovano. Edukacija i osvještavanje važni su koraci prema stvaranju Sveučilišta koje njeguje inkluzivnost, ravnopravnost i međusobno uvažavanje.

Ured za ravnopravnost, raznolikost i inkluzivnost

Prilog:

Popis obavijesti